Főoldal
Főoldal / Archívum / Táborozás / Táborok - 2014
Nyomtatás
Táborok Fóton a MOL Új Európa alapítványának támogatásával - „Aranyossy Cirkusz Tanoda”

A tábor résztvevői:

Hódmezővásárhely Aranyossy Ágoston Óvoda, Általános Iskola tanulói, valamint az Aranyossy Ágoston Általános Iskola Alapítványának versenyzője (12 fő). A táborlakók összetétele rendkívül heterogén életkor és fogyatékosság mértékének tekintetében. (Életkor: 10-18 év. Értelmi fogyatékosság: 6 fő tanulásban akadályozott, 2 fő értelmileg akadályozott és 4 fő pszichés fejlődési zavar.)


Terapeuták száma: 3 fő

 

·        Kissné Hatvani Erika lovasterapeuta

·        Bozori Gabriella lovasterapeuta

·        Ferenczi Éva lovasterapeuta

 

Segítők száma: 4 fő

 

·         Kiss Réka gyógypedagógus

·         Nagy Lászlóné gyógypedagógiai asszisztens

·         Bagi Ágnes lovas segítő

·         Deteky Noémi önkéntes segítő

·

Foglalkozások/ terápiák száma: 468 foglalkozás

·        gyógypedagógiai lovaglás és lovastorna: 96 foglalkozás

·        mozgásfejlesztés: 60 foglalkozás

·        kognitív fejlesztés:24 foglalkozás

·        finommozgás fejlesztés: 24 foglalkozás

·        kézműves foglalkozás: 48 foglalkozás

·        kreatív foglalkozás: 96 foglalkozás

·        önkiszolgálás: 120 foglalkozás

 

A 468 foglalkozás 12 fő esetében napi 7,8 foglalkozást jelentett az ötnapos tábor alatt.

Az Aranyossy Cirkusz Tanoda tábor célja, feladata:

 

A gyermekek a lovasterápiás héten megszervezik egy cirkuszi előadás megvalósítását. Minden tevékenység a cirkuszi tevékenység megelevenítését szolgálja. A táborlakóknak az a feladatuk, hogy a rendelkezésükre álló forrásokból, eszközökből, szerzett sajátélményből létrehozzanak egy cirkuszi hangulatot, egy projektzáró előadást.

 

A tábor során kiemelt tevékenységek:

 

Önkiszolgálás:
Önálló tisztálkodás, ruhák rendben tartása, öltözködés, étkezések előkészítése, takarítás, mosogatás.

 

Gyógypedagógiai lovaglás és lovastorna:
Előadás előkészítése: Ló fel és leszerszámozás, önálló lovaglás (akadálypálya), lovastorna (egyéni és páros gyakorlatok) gyakorlása.

Előadás lebonyolítása: Ló fel és leszerszámozás, önálló lovaglás, lovastorna páros és egyéni gyakorlatsorok kivitelezése.

 

Kézműves tevékenység:
Meghívó és plakát készítése az előadásra.

Jelmezek és díszletek készítése az előadásra.

Rajzpályázatra pályaművek készítése, mely a cirkuszi világot jeleníti meg.

 

Szabadidő (sport, játék, kirándulás)

Vándorcirkusz élményét megjelenítő túra jelmezben.

Kötetlen és irányított játékok a játszótéren.

Szalonnasütés.

 

Kognitív fejlesztés:

A cirkuszi előadás és előkészítése során figyelem, emlékezet, gondolkodásfejlesztés. (lovastorna gyakorlatok kitalálása, megjegyzése, akadálypálya megtervezése, a pályán végighaladás megjegyzése).

 

Mozgásfejlesztés:

Trambulin használata, ügyességi feladatok végrehajtása (szaltó, )

Ügyességi gyakorlatok, mozgáskoordináció fejlesztés. Drótkötélpályán történő áthaladás. (bátorságpróbák)

Kiwido, ördögbot, labdák, virágbot használatának elsajátítása.

 

Finommozgás fejlesztés:

A nyomozás rögzítését szolgáló nyomkereső füzet vezetése. (Rajzolás, színezés, nyírás, ragasztás.)