A gyerekek szorongásos panaszokkal, figyelem és magatartás zavarral, beilleszkedési nehézségekkel, autizmussal érkeztek a táborba. A programot igyekeztünk részükre úgy összeállítani, hogy figyelembe vegyük sajátos igényeiket, mégis új kihívásokkal szembesítsük őket.
A hét tematikája az erősségek (szupererő), pozitív tulajdonságok, vagy bizonyos esetekben hasznos jellemzők feltérképezése volt, mind magunkban mind a társakban és a lovakban. A hét foglalkozásait és a játékokat egy szuperhősös kerettörténetbe helyeztük, ami egyrészt fantáziaindító volt, másrészt jobban megfoghatóvá tette a témát a résztvevők számára. A különböző csoportos vagy kiscsoportos feladatokban arra ösztönöztük a gyerekeket, hogy figyeljék meg saját viselkedésüket és azt, hogy erre miként reagálnak a társaik, illetve a lovak. A lovas foglalkozások során igyekeztünk megerősíteni azokat a viselkedéseket, amire a lovak a kívánt módon reagálnak és így az együttműködés és együttlét örömét adják.
A kihívás volt a heterogén csoport, mind életkori szempontból, mind szociális készségek szempontjából. Gyakran variáltuk a csoportbeosztást a foglalkozások során és osztottuk a résztvevőket homogén kiscsoportokba az életkoruk szerint, vagy éppen ellenkezőleg heterogén csoportba, hogy mintaként szolgálhassanak egymás számára, illetve adott helyzetben a segítő szerepét vehessék fel egyes résztvevők. Mindez nagy rugalmasságot kívánt meg nem csak a terapeutáktól, hanem a táborozóktól is. Ezúton köszönjük a MOL - Új Európa Alapítvány támogatását, melynek segítségével színes és tartalmas programot biztosíthattunk a résztvevő gyermekek számára.